Breadcrumbs
Veiklos dokumentai
Paslaugos
Mokiniams
Pradžia
Mokymasis tinkliukyje
Šiuolaikinis vertinimas suprantamas ne kaip besimokančiojo žinių vertinimas, kurio pagrindinis tikslas balas, bet vertinimas plačiąja prasme, orientuotas į besimokančiųjų asmenybinių galių plėtojimą, adekvatų savo galimybių ir gebėjimų vertinimą. Vertinimas turi atspindėti, ko mokomasi, kas išmokta, kokiais būdais ugdymo procesas vyksta, ar jis vyksta neignoruojant individualių besimokančiojo mokymosi tempų ir būdų, atsižvelgiant į besimokančiojo poreikius, ar vertinimas keičia besimokančiojo mokymąsi, skatina mokymosi motyvaciją, orientuoja jį į mokymąsi visą gyvenimą (V. Indrašienė, G. Žibėnienė) „Pasiekimų vertinimas ir įsivertinimas“).
Šia citata buvo pradėta sausio 24 dieną vykęs renginys „ Mokymasis mokyklų partnerystė tinkle - „Vertinimas ugdant“ programa, kurios tikslas - tyrinėti ugdymo procesą ir įsivardinti kokie susitarimai/struktūros/modeliai vertinimo cikle padeda mokiniams mokytis. Taip iškelti renginio tikslai: savivaldžiai analizuoti (reflektuoti) mokyklų komandose aktualiu (paskirtu) klausimu; pasidalinti įžvalgomis mokymosi metu dėl vertinimo kriterijų aiškumo, vertinimo įvairovės, pažangą skatinančio grįžtamojo ryšio, dialogo vertinant, įsivertinimo kaip savivokos; permąstyti kokie veiksmai iškėlė naujų klausimų. Mokyklos buvo suskirstytos komandomis. Bartninkų Jono Basanavičiaus mokykla-daugiafunkcis centras ir Virbalio pagrindinė mokykla pristatė temą - „Mokiniai informuojami ir su jais aptariama, ko iš jų tikimasi, koks turi būti gerai atliktas darbas, kokie vertinimo kriterijai, kada ir kaip yra taikomi (Vertinimo kriterijų aiškumas).„Mokytojai siekia surinkti pakankamai informacijos apie mokinio mokymosi rezultatus, sėkmes ir problemas, kad neklysdami priimtų sprendimus dėl tolesnio ugdymo (Vertinimo įvairovė)“ kalbėjo Sūdavos ir Paežerių pagrindinės mokyklos. Gižų Kazimiero Baršausko mokyklos-daugiafunkcio centro ir Alvito pagrindinės mokyklos tema - “ Mokytojai užtikrina, kad mokiniams ir jų tėvams informacija apie mokymąsi būtų teikiama laiku, būtų informatyvi, asmeniška ir skatinanti kiekvieną mokinį siekti asmeninės pažangos (Pažangą skatinantis grįžtamasis ryšys)“. „Vertinimas, pagrįstas mokytojo ir mokinio dialogu apie mokymosi sėkmes ir nesėkmes, procesą, rezultatus, moko mokinius savistabos, savivaldos, įsivertinti savo ir vertinti kitų darbą(Dialogas vertinant)“ kalbėjo „Ąžuolo“ progimnazijos ir pradinės mokyklos mokytojai. Pilviškių „Santakos“ ir Kybarto Kristijono Donelaičio gimnazijos atstovai pristatė temą - „Vertindami savo ir draugų atliktas užduotis, kūrinius, idėjas ir pan., mokiniai geriau supranta mąstymo ir mokymosi procesą, mokymosi būdus ir savo mokymosi poreikius, lengviau juos paaiškina, formuluoja klausimus ar prašo pagalbos mokantis (Įsivertinimas kaip savivoka)“.
Kiekviena mokykla pristatė savo veiklus aprašus, dalijosi gerąja patirtimi. Renginį pradėjome mokyklos muziejuje, kuriame mokytoja L.Kraulėdienė supažindino su Paežerių mokyklos istorija, gyvenimu. Mokyklos išsamiai pristatė savo namų darbus, aptarė veiklos rezultatus, pateikė praktiškų pavyzdžių. Renginio pabaigoje Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vyriausioji specialistė Žydrė Žilinskienė reflektavo „ką sužinojau, ką panaudosiu savo darbe, kas man buvo svarbu“. Mokyklų atstovai praplėtė ir patobulino žinias apie šiuolaikinį vertinimą Vilkaviškio rajono mokyklose.
Laisvės gynėjų diena
Sausio 13-oji – Laisvės gynėjų diena, kurios metu minimi 1991 metų sausio 13 dienos kruvinieji įvykiai kai įvyko masinis taikus Lietuvos piliečių pasipriešinimas Sovietų sąjungos vadovybės bandymui jėga paimti į savo rankas valstybiniam perversmui reikšmingus objektus.
Mokyklos bendruomenė prisijungė prie respublikinės pilietinės akcijos „Atmintis gyva, nes liudija“, kurios metu visoje mokykloje buvo uždegtos atminties žvakelės. Akcija paskatino puoselėti jaunimo istorinę atmintį bei patriotikumą, prisiminti ir pagerbti žuvusiuosius bei nukentėjusius valstybės gynėjus.
Rytmetys "Kalėdų belaukiant"
Gruodžio 22d. rytą mes, mažieji mokyklos mokinukai, rinkomės į mokyklą be kuprinių. Pirmosios pamokos metu mokytojos vedė saugaus elgesio švenčių metu instruktažus. Jų metu prisiminėme ir aptarėme, kaip reikia elgtis su petardomis (be suaugusiųjų vaikams griežtai draudžiama naudoti petardas). 9 valandą visi mokiniai kartu su tėveliais linksmi sugužėjome į aktų salę. Čia Pepė Ilgakojinė ir kiti vaikai pakvietė Kalėdų senelį, kuriam dainavo kalėdines daineles, deklamavo eilėraščius. Kalėdų senelis kartu su savo padėjėja Nykštuke žaidė kartu su vaikais, o rytmečio pabaigoje mokinius apdovanojo dovanėlėmis.
Po pietų pertraukos vėl rinkomės salėje, kur mūsų laukė bendros vaišės ir diskoteka. Visi pasivaiinę ir pasilinksminę, atsisveikinome linkėdami vieni kitiems ramių, sveikų ir linksmų švenčių bei atostoų ir isiskirstėme į namus.
IV klasės mokinė Alicija Damidavičiūtė
„Šviesos belaukiant“
Gruodžio 21 d. vyko netradicinio ugdymo diena 5 – 10 klasių mokiniams „Šviesos belaukiant“. Kiekviena klasė kūrė projektinį darbą „Kalėdų eglutė“ ir puošė savo klasių duris. 5 klasė pristatė "Betmeno", 6 klasė – „Eglės“ , 7 klasė – „Žiemos ir vasaros“ , 8 klasė – „ Nakties“ , 9 ir 10 klasės mergaitės „ Snieguolių“ kostiumus. Mokiniai žaidė žaidimą užrištomis akimis ieškodami saldainių, atsakinėjo į šmaikščius klausimus, dainavo kalėdines dainas. Dalyvaudami įvairiose veiklose, mokiniai pasitiko Kalėdas.
AIDS dienos minėjimas
Pasaulinė Aids diena minima gruodžio 1 d., tačiau mūsų mokykloje ji buvo minima gruodžio 8 dieną. Visuomenės sveikatos specialistė ir biologijos mokytoja surengė viktoriną apie Aids. Kiekvienas mokinys segėjo raudoną kaspinėlį – šios dienos simbolį. Valandėlės metu mokiniai prisiminė Aids ir ŽIV požymius, apsisaugojimo priemones, plitimo kelius, atsakinėjo šmaikščius klausimus. Viktoriną laimėjo 9-10 klasės komandos surinkusios vienodai taškų, 2 vietoje – 6-8 klasių komanda, 3 vietą – 5-7 klasių komanda. Išklausę daug ir įvairios informacijos apie šią ligą, bandysime patys išvengti ir apsisaugoti.