Breadcrumbs



Pradžia

Mokinio dienos režimas

 2020 m. sausio 8 dieną mokykloje 1-4 klasės mokiniams vyko pokalbis- diskusija ,,Mokinio dienos režimas". Mokiniai noriai ir aktyviai papasakojo apie savo dienos režimą, laisvalaikį, svarstė apie jo naudą. Dienos režimo esmė – tai racionalus darbo ir poilsio kaitaliojimas. Laikydamiesi savo dienos režimo, susikuriame sąlyginius refleksus, kurie sudaro galimybę organizmui greičiau atsibusti, įsitraukti į darbą, greičiau jį atlikti įdedant mažiau pastangų. Taigi tinkamai suplanuotas dienos režimas gerina žmogaus darbingumą, savijautą, atitolina nuovargį, saugo sveikatą. Pagrindiniai mokinio dienos režimo elementai:  mokymasis mokykloje ir namuose;  užklasinė ir darbinė veikla;  aktyvus poilsis kuo ilgiau būnant gryname ore;  reguliari ir visavertė mityba;  fiziologiškai visavertis miegas. 

Visos šios veiklos turi būti atliekamos nustatytu laiku ir trukti tam tikrą laiką. Jų rekomenduojama trukmė ir išdėstymas priklauso nuo vaiko amžiaus, sveikatos būklės ir kitų individualių veiksnių. Jei kuris nors komponentas pailginamas, pvz., mokymasis, nukenčia kiti. Didžiausias krūvis tenka mokinio nervų sistemai, dėl to režimas turi būti sudarytas taip, kad mokymasis namuose ir mokykloje sutaptų su didžiausiu nervų sistemos pajėgumu dirbti (10– 12 val. ir 16–18 val.). Namų užduotis mokiniai turėtų atlikti papietavę ir pabuvę gryname ore 1,5–2 val., esant antrajam darbingumo periodui. Poilsis neturėtų būti pasyvus, nes nervų sistemos pajėgumas greičiausiai grįžta vieną veiklą keičiant kita, t. y. sportas, judrūs žaidimai, netgi nesunkus fizinis darbas yra tinkamiausias poilsis po protinės veiklos. Nors vaikai labiau mėgsta leisti savo laiką prie kompiuterių ar telefonų, tačiau jiems reikalingas aktyvus poilsis gryname ore. Poilsio gryname ore trukmė:  žemesniųjų klasių mokinimas rekomenduojama būti lauke 3–3,5 val. per dieną;  vyresniųjų – 2,5–3 val.;  aukštesniųjų – 2–2,5 val. 

Ypač svarbus mokiniui miegas – tai reikalingiausias ir geriausias pasyvus poilsis. Tik gerai išsimiegojęs vaikas yra budrus, žvalus ir darbingas. Užsiėmimo pabaigoje žiūrėjome mokomuosius filmukus. 

Tikimės, kad mokiniai laikysis dienos režimo ir kuo daugiai laiko praleis gryname ore. Juk yra daugybė galimybių tobuloms akimirkoms. 

Visuomenės sveikatos specialistė Reda Tamošaitienė

Respublikinis projektas „Šv. Kalėdų stebuklo belaukiant“

 Adventas – ramybės, susikaupimo metas. Siekiant ugdyti(s) supratimą apie tikrąją Advento ir šv. Kalėdų prasmę, mokyklos ikimokyklinukai ir priešmokyklinukai kartu su tėveliais prisijungė prie respublikinio projekto „Šv. Kalėdų stebuklo belaukiant“. Projekto pradžia 2019-11-27, pabaiga 2019-12-27. Projektinės veiklos metu buvo siekiama skaičiuoti ir įprasminti iki šv. Kalėdų likusias dienas Advento laikotarpiu; kuriant jaukią ir šiltą grupės atmosferą, ugdyti(s) gebėjimą ruoštis, kurti ir laukti šv. Kalėdų šventės kaip didžiulio stebuklo; pajusti bendrystės džiaugsmą; skatinti meilę ir šilumą išreikšti žodžiais ir darbais; prisiminti kūdikėlio Jėzaus gimimo įvykius; ugdyti(s) kūrybiškumą, meninius gebėjimus ir kt.

 Kiekvieną rytą buvo susirenkama trumpai Adventinės bendrystės veiklai (vaikai prie degančios žvakės dalinosi įspūdžiais, giedojo giesmes, puošė Advento kopėtėlių laiptus, laukdami Jėzaus gimimo dienos – šv. Kalėdų. Atsižvelgiant į projekto metodines rekomendacijas buvo gaminami Advento vainikai, Betliejaus prakartėlės, domimasi Advento simboliais, daromi geri darbai vieni kitiems, gaminamos dovanėlės-žvakidės, atliekami gerumo-atsiprašymo-susikaupimo ritualai.

Projektinė veikla paskatino vaikučius kūrybiškai veikti bei ieškoti naujų idėjų. Vaikų iniciatyva grupėje vyko akcija „Gerumo snaigė“, kurios metu ugdytiniai stengėsi padėti vienas kitam įveikti sunkumus, pastebėti gražų elgesį, kiekvieną dieną pagirti draugą ir prie jo varduko prikabinti snaigę.

Daug džiaugsmo mažiesiems suteikė tėvelių aktyvus prisijungimas prie projekto. Jie ne tik įsitraukė į veiklas, bet įgyvendino naują idėją – iškepti Kalėdinius meduolius ir jais vaišinti mokyklos bendruomenės narius. Vaikučiai kartu su mamomis, močiutėmis minkė meduolinę tešlą, gamino meduolius, juos kepė, puošė įvairiais raštais. Daug džiugesio visi patyrė šventiniais skanėstais vaišindami kitus mokinius, mokytojus, mokyklos darbuotojus ir svečius.

Projekto metu vykdytos veiklos stiprino grupės narių bendrystės jausmą, suteikė daug gražių akimirkų, teigiamų emocijų. Svarbiausia - vaikučiai suprato tikrąją Kalėdų laukimo prasmę. 

 Grupės mokytoja Livija Šalaševičienė

Kalėdinis renginys „Visi kartu“

 2019 m. gruodžio 20 dieną Vilkaviškio Salomėjos Nėries pagrindinės mokyklos Paežerių pagrindinio ugdymo skyriaus mokytojai ir  5-10 klasių mokiniai surengė Kalėdinį renginį „Visi kartu“. Mokyklos sporto salėje vyko kalėdinis turnyras. Savo sportinius gebėjimus estafetėse ir rungtyse rodė ne tik mokiniai, bet ir mokytojai. Savo idėjas, gerą nuotaiką, kūrybiškumą, originalumą, žingeidumą mokiniai parodė kurdami Kalėdines puokštes, serviruodami Kūčių ir šv. Kalėdų dvasią atspindinčius stalus, žaisdami kalėdinius žaidimus, dalyvaudami kalėdinėje viktorinoje.  

Dailės mokytoja Rasa Nemeikšienė

Žiemos pavojai

Žiema – gražus ir smagus metų laikas. Nors šiemet mes negalime džiaugtis iškritusiu sniegu bei žiemišku šaltuku, tačiau dėl permainingų orų ir žvarbaus vėjo, vertėtų nepamiršti ir galimų pavojų. Tuo tikslu mokykloje gruodžio 11 dieną 1-4 klasės mokiniams vyko pamoka ,,Žiemos pavojai“.  Su moksleiviais aptarėme tykančius pavojus lauke dėl mūsų neatsargaus elgesio ir kaip nuo jų apsisaugoti. Dažniausiai pasitaiko sumušimai, kaulų išnirimai bei lūžiai, sąnarių patempimai ar raiščių plyšimai. Mokinukai noriai mokėsi suteikti pirmąją pagalbą įvykus šioms traumoms. Prisiminėme, ką daryti įlūžus ledui ar pamačius skęstantį žmogų. Kviečiantis pagalbą telefonu 112 labai svarbu trumpai, bet tiksliai nusakyti: kas atsitiko ir kur esate, kiek yra nukentėjusiųjų, kokios pagalbos reikia ir kas dar gali atsitikti. Ypač mokiniai buvo nustebę, kad šiuo metu esant, vėjuotam nešaltam orui, galima nušalti kojas. Aptarėme ir pirmąją pagalbą nušalimų atveju. Tikimės, kad mokiniai, įgiję žinių ir įgūdžių, bus atsargūs žiemos metu ir mokės suteikti pirmąją pagalbą įvykus nelaimei. Visuomenės sveikatos specialistė Reda Tamošaitienė

 

Arbatą gerti sveika

 Arbata yra vienas populiariausių, sveikiausių ir labiausiai šildančių  gėrimų visame pasaulyje. Ji geriama nepriklausomai nuo tautybės, dienos laiko ir kulinarinių pomėgių. Rytuose arbatą tūkstančius metų laiko geros sveikatos, laimės ir išminties šaltiniu. Tad nenuostabu, jog metuose egzistuoja ypatinga diena, skirta būtent šiam gėrimui ir minima jau daugiau nei dešimtmetį. Tai - gruodžio 15-oji, Tarptautinė arbatos diena.

Arbata - ne tik aromatingas gėrimas, bet ir efektyvus vaistas, galintis apsaugoti nuo įvairiausių negalavimų. Arbatos nauda sveikatai:

- mažina stresą, slopindama streso hormonų tokių kaip kortizolis išsiskyrimą;

- stiprina dantis ir kaulus, trukdydama daugintis bakterijoms;

- stiprina imuninę sistemą ir saugo nuo infekcijų;

- stiprina širdį, valo kraujagysles.

Pastaruoju metu pastebima, kad peršalimo ligoms ir simptomams gydyti žmonės vis mieliau renkasi vaistažoles. Apie vaistinius augalus ir jų gydomąsias savybes žmonės žinojo ir juos vartojo jau žiloje senovėje. Iki šių dienų žinoma Hipokrato tiesa, kad pirmasis gydytojas yra gamta, o antrasis - žmogus. Manau visi sutiksime, kad gamta - tarsi stebuklinga laboratorija, kurioje gydo kiekvienas augalėlis, jų gydomosios savybės. Vaistažolės yra ir vaistas, ir maistas. Iš jų paruošta arbata tinka ir profilaktikai, ir įvairioms ligoms gydyti bei organizmui stiprinti, nes joje nėra žmogaus organizmui nepageidaujamo elemento - teino (kofeino). O ir šiaip savomis rankomis surinktų žolelių gėrimas dažnai būna nepalyginamai gardesnis už pirktines aromatizuotas arbatas.

Gruodžio 11-ąją  Vilkaviškio Salomėjos Nėries pagrindinės mokyklos Paežerių pagrindinio ugdymo skyriaus  jungtinės ikimokyklinio-priešmokyklinio ugdymo grupės vaikučiams vyko sveikatos valandėlė ,,Močiutės arbatėlė". Visuomenės sveikatos specialistė mažuosius supažindino su vaistingųjų augalų savybėmis žmogaus organizmui. Vaikams buvo smalsu sužinoti, kokios vaistažolės tinka vienai ar kitai ligai gydyti, kur jos auga, kada renkamos. Ugdytiniai uostė, lietė, apžiūrinėjo vaistažoles, minė mįsles. Gerdami įvairias arbatas, jie vertino skonį, kvapą, spalvą. Skaniausia arbata išrinkta čiobrelių su medumi, o kvapniausia - mėtų.

Arbatos gėrimas, gera nuotaika ir svarbiausia bendravimas nepaliko nė vieno abejingo.

Visuomenės sveikatos specialistė Reda Tamošaitienė


Hilliger Media Shop
Template "mytownfree" designed by Hilliger Media (Copyright © 2011)