Breadcrumbs



Pradžia

Akcija „Mokyklinė kuprinė“

 Vilkaviškio Salomėjos Nėries pagrindinės mokyklos Paežerių pagrindinio ugdymo skyrius, kaip ir kitos mokyklos, prisijungė prie rajoninės kuprinių svėrimo akcijos ,,Mokyklinė kuprinė. Kokia ji?“. Tuo tikslu rugsėjo 25 dieną visuomenės sveikatos specialistė aiškinosi ar mokinių kuprinės atitinka HN reikalavimus, keliamus mokyklinėms kuprinėms. Tuščia kuprinė turi sverti: pradinių klasių mokiniams – ne daugiau 700 g, vyresniųjų klasių mokiniams – ne daugiau 1000 g. Optimalus pilnos kuprinės svoris turėtų sudaryti ne daugiau kaip 10 % mokinio kūno masės. Sunkesnės kuprinės nešiojimas sukelia nugaros skausmus, skatina stuburo iškrypimą ir netaisyklingą laikyseną. Todėl kuprinių svėrimas yra sudedamoji laikysenos sutrikimų profilaktikos dalis.

Mokykloje buvo pasverta 1-5 klasių 23 mokinių kuprinės. Nustatyta, kad 5 mokinių kuprinės svėrė daugiau 10% mokinio kūno masės ir 1 kuprinė svėrė 15% mokinio kūno masės. Svarbu kuo daugiau daiktų palikti mokykloje ir kasdien peržiūrėti kuprinės turinį. Džiugu, kad 1 klasės visų mokinių kuprinių svoris nebuvo didesnis nei 10% kūno masės svorio. Atkreiptas dėmesys ne tik į kuprinės svorį, bet ir į kuprinės tipą, nešiojimo būdą. Džiugu, kad visų mokinių kuprinės turėjo vieną rankeną ir du reguliuojamus diržus ir buvo nešiojamos ant abiejų pečių.

Atminkime, kad svarbu kuo daugiau daiktų palikti mokykloje, kasdien peržiūrėti kuprinės turinį ir nešioti ją ant abiejų pečių. Tai padeda išsaugoti taisyklingą mokinio laikyseną.

Visuomenės sveikatos specialistė Reda Tamošaitienė

Fizinio aktyvumo ir sveikatos stiprinimo erdvė

Fizinė veikla stimuliuoja vaiko augimo procesus, stiprina imunitetą, teigiamai veikia raumenų grupes, lavina jėgą, greitumą, vikrumą, ištvermę, koordinaciją ir pusiausvyrą. Fizinis aktyvumas mažina stresą, stiprina savivertę, pasitikėjimą savimi, moko priimti laimėjimus ir pralaimėjimus. Stiprina bendradarbiavimo, komandinio darbo įgūdžius.

Kasmet pastebima, kad mokiniai pertraukų metu mažai juda, dažnai laiką leidžia patalpose, o ne lauke, sėdi prie kompiuterių ar žaidžia telefonu. Nuolat užsiima pasyvia veikla, todėl silpnėja jų sveikata.

Siekiant kurti vaikų sveikatai palankią ir saugią aplinką, ugdyti jų norą aktyviai leisti laiką pertraukų metu, stiprinant fizinę ir psichinę sveikatą, buvo įrengta fizinio aktyvumo ir sveikatos stiprinimo erdvė mokyklos parke. Šioje erdvėje mokiniai gali rinktis įvairią veiklą: žaisti futbolą, krepšinį, smiginį, laipioti kopėtėlėmis, išbandyti lazerių kliūtis, suptis sūpynėse, pailsėti bei atsipalaiduoti hamakuose.

Fizinio aktyvumo erdvėje judesių lavinimas neatsiejamas nuo vaiko protinio ugdymo. Mokinių judri veikla praturtinama užduotimis intelektui ugdyti, pasauliui pažinti. Pavyzdžiui, suskaičiuoti, kiek kartų metei kamuolį aukštyn, kiek kartų sugavai, pasakyti, kuris kamuolys – didesnis, kuris sunkesnis, kokios jis formos ir spalvos. Kokių medžių apsuptyje raizgosi lazeriai. Kurti linksmas pasakas hamake. Pasaulio kryptis nustatyti pagal medžių lajos išsidėstymą, kamienų apsamanojimą ir kt. Iš gamtoje rastų akmenėlių, gilių, lapų dėlioti raides, skaičius, žodžius, kurti mandalas. Surasti parke augančius vaistinius augalus. Kiekviena užduotis ne tik lavina vaiko fizinius gebėjimus, bet ir skatina mąstyti, pažinti aplink esančius daiktus, jų savybes, nustatyti erdvinius ryšius ir kt. Aktyvus vaikų poilsis, judri ir įdomi veikla mažina psichinį nuovargį, didina ir palaiko darbingumą, gerina vaiko fizinę būklę.

Fizinio aktyvumo ir sveikatos saugojimo erdvė sudarė palankias sąlygas vaikų fizinei ir psichinei sveikatai stiprinti.

Soc. pedagogė Livija Šalaševičienė

Mokslo metų pradžios šventė

Rugsėjis… Margaspalvių jurginų galvos siūbuoja vėjyje – rugsėjis. Virpulys vis dažniau nubėga medžių viršūnėmis – rugsėjis.

Rugsėjo 1-osios skambutis vėl sukvietė į mokyklą mokinius, jų tėvelius ir mokytojus. Mokslo ir žinių šventė mokykloje prasidėjo Šv. Mišiomis bažnyčioje. Mokykloje susirinkę mokiniai, jų tėveliai ir mokytojai šventiniu minėjimu pratęsė šventę. Sugiedojus himną, buvo iškelta mokyklos vėliava. Vilkaviškio Salomėjos Nėries pagrindinės mokyklos direktorės pavaduotoja ugdymui  E. Domantienė palinkėjo visiems gerų mokslo metų. Sėkmės moksluose, o mokytojams kūrybingumo ir kantrybės linkėjo garbūs šventės svečiai. Pirmokams buvo įteikti Pirmokų pasai ir dovanėlės – sąsiuviniai, pieštukai. Nedrąsiausiai jautėsi mažiausi mokyklos ugdytiniai – ikimokyklinukai ir priešmokyklinukai, tačiau jais pasirūpino Mikė Pūkuotukas. Jis pasveikino vaikučius prisijungus prie Meškiukų grupės narių ir įteikė grupės simbolius - ženkliukus. Po šventės mokiniai su klasių auklėtojais ir tėveliais sugūžėjo į klases pirmajai klasės valandėlei.

Linkime sėkmingo mokslo metų starto!

Mokytoja Dalytė Bosevičienė

 

„Aš muiliukas – ne torčiukas“

Muilas – skystas arba kietas, asmens higienos ir skalbimo priemonė. Bėgant amžiams jis tapo neatsiejama gyvenimo dalimi. Kiekvienas pirkdamas muilą kreipia dėmesį ne tik į jo formą bet ir kvapą. Pirkdami muilą galvojame apie jo naudojimą – skalbimui ar higienai. Yra muilų, kurie pagaminti su specialiais priedais ir naudojami gydymo tikslais.

Gegužės 7 d. mokykloje vyko edukacinė valandėlė apie muilo gamybą „Aš muiliukas – ne torčiukas“. Muilui pasigaminti buvo naudojami šie įrankiai: samtis, žvakė, formelės, dažai, kvapai, servetėlė, pagaliukai. Pirmiausia mokiniai samtyje „virė“ muilą. Jam išsilydžius, dar užpylė dažų. Kiekvieno mokinio muilas įgavo savo spalvą, tada pylė į formelę ir laukė, kol sukietės. Šį procesą pakartojo kelis kartus vis su kita spalva. Muiliukai gavosi skirtingi, spalvoti ir įvairių formų. Valandėlės pabaigoje buvo pasakojama muilo istorija. Muilas buvo pradėtas gaminti prieš 119 metų. Sukūrenus laužą žmonės pastebėjo, kad medžio pelenai padeda skalbti. Pelenai susimaišė su riebalais ir taip buvo galima gauti skalbimo priemonę. Skystą muilą galėjo gauti iš kaštonų.

Edukacija atskleidė kiekvieno dalyvio meninius gabumus. Programa skirta ugdyti pažinimo ir menines kompetencijas per muilo gamybos edukaciją. Gamindami muilą, mokiniai pasinėrė į aromatų pasaulį, o pačių pagamintas muilas su pasirinktais kvapais buvo puiki dovana sau ar artimiesiems.

Saugaus eismo diena

 

Balandžio 18 d. pradinių klasių mokytojos organizavo mokyklinį turą „Šviesoforas“ . Vyko netradicinio ugdymo diena – konkursas, kurio metu mokiniai atsakinėjo į viktorinos klausimus, sprendė kryžiažodį „Saugokime jaunas gyvybes keliuose“, žiūrėjo ir aptarė filmuotą medžiagą „Įdomiausios pasaulio taisyklės“, spėliojo mįsles apie eismą. 1-4 klasių mokiniai turėjo įvardinti kelio ženklus, taisyklingai pereiti per gatvę ir kitokios rungtys, susijusios su saugiu eismu.

Renginio pabaigoje buvo apdovanoti konkurso nugalėtojai: Kamilė Talalaitė (1 kl.), Monika Kriščiukaitytė (2 kl.), Aušrinė Šacaitė (3 kl.), Goda Navickaitė (4 kl.).

Būkite saugūs ir matomi keliuose .


Hilliger Media Shop
Template "mytownfree" designed by Hilliger Media (Copyright © 2011)